Citroen Ami – #Etuners Stage1 (vmax+power increase) + Stage2
Ήταν Μάρτιος του 2000. Απογευματινό μάθημα Θερμοδυναμικής ΙΙ, λίγο βαρύ για τον μέσο Μηχανολόγο. Όταν τελείωσε η παρουσίαση για τους εναλλακτικούς κύκλους καύσης, σε ένα κοινό που ήταν ήδη στα όρια της ζομποποίησης μετά το μεσημεριανό φαγητό, ο καθηγητής είπε κάτι που έκανε σε όλους εντύπωση. Για τα αυτοκίνητα ανεξάρτητα από τους κύκλους καύσης, ποιός είναι καλύτερος και ποιός χειρότερος, ποιός οικονομικός ή όχι, σε 15 χρόνια θα κοιτάζουμε τον καθρέφτη και θα μουντζωνόμαστε. Γιατί για να πάει βόλτα ένας άνθρωπος 80 κιλών στο βουνό η στην παραλία, στο χωρίο ή την πόλη, πρέπει να κουβαλάει μαζί του 2 τόνους σίδερα. Δε μπορεί να υπάρχει ενεργειακή οικονομία στη μετακίνηση όσο η αναλογία παραμένει τόσο κακή. Τούτος ακριβώς ήταν ο λόγος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εγκαταλήφθηκαν πριν έρθουν αυτά με τις μηχανές βενζίνης. Οι μπαταρίες και οι ηλεκτρικοί κινητήρες στις αρχές του αιώνα ήταν πολύ βαριά σε σχέση με την τεχνολογία κινητήρων βενζίνης και ντίζελ που τα αντικατέστησε. Κάθε παραπάνω κιλό που κουβαλάει καταναλώνει ενέργεια που γινεται ρύποι ή μικραίνει την αυτονομία.
Τα χρόνια περνούσαν και η μείωση βάρους έγινε απολυτη προτεραιότητα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, για λιγότερους ρύπους. Οι ίδιοι όμως ξέχασαν την ιστορία. Ξεκίνησαν να παράγουν τα μοντέλα τους με ηλεκτροκίνηση. Για να ταιριάξουν την αυτονομία των ηλεκτρικών με τα βενζίνης έβαλαν όσο πιο πολλές μπαταρίες μπορούσαν και στο τέλος φτάσαμε πάλι σε αυτοκίνητα 2 τόνων. Καροτσέρηδες είναι, θέλουν με την ίδια γραμμή παραγωγής να βγάζουν και τα δύο – πράγμα που οδηγεί σε εγγυημένα προβλήματα.
Η Citroen ακολούθησε το δύσκολο δρόμο: Να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο πόλης σχεδιασμένο από το μηδέν. Απλή κατασκευή με μικρό βάρος για μικρό κόστος και καλή απόδοση. Το Ami. Υπεύθυνη για τον φανταστικό ηλεκτρικό του κινητήρα που κινεί με ιμάντα το διαφορικό ειναι η Valeo. Σημειώστε το γιατί θα έχει σημασία στα επόμενα επεισόδια.
Στους πιο πολλούς έγινε γνωστό από την πρόσφατη τούμπα στο Μονακό – αλήθεια υπάρχει κανείς που να μην είδε το video στο τικτοκ – το Ami είναι το πιο συμπαθητικό μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με αυτονομία 75χιλιόμετρα και μέγεθος λίγο μικρότερο από Smart Fortwo, είναι ό,τι πιο συμπαγές έχουμε δει στα ηλεκτρικά αυτοκινητάκια της πολύ μικρής κατηγορίας. Τα υπόλοιπα μοντέλα που είναι ανταγωνιστές του έρχονται από τα βάθη της Ασίας.
Για όσους από εσάς έχετε λίγη από τη γαλλική μάρκα στο αίμα σας, πρέπει οπωσδήποτε να το οδηγήσετε. Παρόλο που διατίθεται με μόλις 8 άλογα και μέγιστη ταχύτητα τα 45χλμ/ώρα η αίσθηση που δίνει στον οδηγό θυμίζει κάτι από Saxo. Κι επειδή έχουμε μια τεράστια αδυναμία στα μικρά γαλλικά αυτοκίνητα πήραμε το δικό μας. Έπρεπε οπωσδήποτε να το κάνουμε βίδες. Να δούμε από τί είναι φτιαγμένο. Πως μπορούμε να το βελτιώσουμε και να το φέρουμε στα μέτρα μας. Πέρασε ο καιρός και νάτο!
Με το πρόγραμμα #etuners Stage1 έρχεται η αύξηση ισχύος από τους 8 στους 11 ίππους και η τελική ταχύτητα στα 62χλμ/ώρα. Με το πρόγραμμα Stage2 που εξελίξαμε, η ισχύς ανεβαίνει στο ίδιο επίπεδο με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 72χλμ/ώρα. Επειδή η αύξηση ταχύτητας κάνει το όχημα να ξεπερνά τα 45χλμ/ώρα, ξεπερνά και την κατηγορία έγκρισης τύπου για μοτοποδήλατο. Επομένως η βελτίωση γίνεται μόνο για χρήση εκτός δρόμου.
#citroenami #citroen #ami #citroensport