Alfa Romeo Stelvio Q4 Veloce 2.2JTDM MY2018 – Stage1

Οτι και να γράψει κανείς για τις νέες Alfa είναι λίγο. Πολύ περισσότερο για την Stelvio που πολλοί θαυμάζουν αλλά λίγοι τολμούν να αγοράσουν. Καταρχήν επειδή είναι Alfa, κατά δεύτερον επειδή είναι Alfa και κατά τρίτον επειδή είναι Alfa. Την λιγουρευόμαστε. Μας αρέσει. Έχει όλα αυτά που θα ήθελες από ένα μπολικούτσικο SUV. Είναι οικονομικά προσιτή. Εχει πολλά να σου προσφέρει. Αλλά φοβάσαι ότι θα σε βάλει σε μπελάδες. Από αυτούς που δεν θα βρεις εύκολα μηχανικό να σε σώσει. Γιατί όπως θα έχετε καταλάβει, στην Ελλάδα αλλάζεις πιο εύκολα γιατρό από ότι μηχανικό αυτοκινήτων. Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με ιταλικά αυτοκίνητα και την καταπληκτική φήμη που έχουν να διαλύονται από μόνα τους χωρίς καμία εξωτερική βοήθεια. Τάπες να φέυγουν από το μπλοκ, φλάντζες να καίγονται σαν να μην υπάρχει αύριο στους κινητήρες boxer, αξεπέραστη ιταλική ποιότητα γενικώς.

Ομως σε όποιον αρέσει η αυτοκίνηση δεν υπάρχουν καλά και κακά μοντέλα. Υπάρχουν αυτοκίνητα με συγκεκριμένες ανάγκες. Οι ιταλίδες καλλονές ακόμη περισσότερο, προορίζονται μόνο για συνειδητοποιημένους ιδιοκτήτες. Όσο τις προσέχεις και τις φροντίζεις, θα πηγαίνουν για πάντα καλά.

Ας εστιάσουμε στους τεχνικούς λόγους που βοηθούν τη Stelvio (και την Giulia παράλληλα) να ξεχωρίζει και που με κάνουν να θέλω κι εγώ μία. Είναι ένα πολύ καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο με ποιότητα σαφώς ανώτερη από τον ευρωπαικό ανταγωνισμό του. Οι διαθέσιμοι κινητήρες του είναι πολύ ανθεκτικοί ξεκινώντας από τον 2λιτρο βενζίνης, τον 2.2 πετρελαίου που έχουμε σε αυτή την παρουσίαση και τον 2.9ΤΤ της κορυφαίας έκδοσης Quadrifoglio με 510 ίππους. Το κιβώτιο είναι της ZF και είναι πολύ βαριά κατασκευή, για ατελειώτη κακομεταχείριση χωρίς προβλήματα. Η ανάρτηση μέσω του συστήματος active suspension δίνει τον καλύτερο εαυτό της για φανταστικό στρίψιμο. Φυσικά με Multilink πισω άξονα. Και brake by wire! Συνολικά είναι ένα πολύ πιο ακριβό αυτοκίνητο από την τιμή που πουλιέται, ειδικά μεταχειρισμένο.

Η μαυρούλα της παρουσιάσης μας ήρθε με περίπου 100.000χλμ σε εντελώς εργοστασιακή μορφή και πολύ καλή υγεία. Μετρήθηκε στο δυναμόμετρό μας 210 ίππους με το εργοστασιακό πρόγραμμα. Εξελίξαμε την αναβάθμιση πρώτου σταδίου #etuners Stage1 που έφτασε την ισχύ από τους 210 στους 239 ίππους και ανέβασε τη ροπή κατά 68Nm σε σχέση με το εργοστασιακό πρόγραμμα.

Ευχαριστούμε πολύ τον ιδιοκτήτη της που μας την εμπιστεύθηκε.

Upgrade specifications

  • Stock hardware
  • #etuners Stage1 for Bosch EDC17C69

Performance results

  • Maximum engine power: 239hp (measured stock 210hp), gains 29hp

  • Maximum engine torque: 598Nm (measured stock 530Nm), gains 68Nm