Audi A5 (F5) 2.0TFSI Sportback 45TFSI (265 Hp) Mild Hybrid quattro Stronic OPF MY2022 – Stage2 98RON

Η τελευταία γενιά του Audi A5 είναι η F5, εξοπλισμένη στην έκδοση 45TFSI MHEV με ήπιο υβριδικό σύστημα μαζί με κινητήρα 2.0TFSI τέταρτης γενιάς που εξασφαλίζει πολύ καλή κατανάλωση και εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους μέσα στην πόλη (Euro 6d-ISC-FCM). Να μια φορά οι ισχυρισμοί του κατασκευαστή επιβεβαιώνονται για την κατανάλωση και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου καθώς η πραγματική μικτή βρίσκεται από το 6 και κάτι ψιλά εως το 8. Σε ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει αρκετά, είναι δίλιτρο με 265 ίππους με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση quattro. Από πλευράς τεχνολογίας είναι εντυπωσιακή και το αποτέλεσμα άλλο τόσο.

Στην οδήγηση το Α5 δημιουργεί στο εσωτερικό του τον δικό του κόσμο, μονωμένο από εξωτερικό θόρυβο και φασαρία, που αποκλειστική δουλειά του οδηγού είναι το ταξίδι.

Η πρόκληση της βελτίωσης είναι: Πόσο καλύτερα μπορεί να τα πάει αυτό το φανταστικό σύνολο, που ήδη είναι πολύ ισχυρό από μόνο του κρατώντας τη βελτίωση μέσα στα πλαίσια της λογικής και χωρίς να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του από καγκουροβελτιώσεις. Ηδη εχει επιτάχυνση 0-100 σε 5.6sec. Ο κινητήρας 2.0TFSI με κωδικό DMTA, που είναι τέταρτης γενιάς, έχει σχέση συμπίεσης 12.2:1 και στην εξάτμιση έχουμε σύστημα OPF/GPF. Επικεφαλής των ηλεκτρονικών του και μαζί του υβριδικού συστήματος είναι ο εγκέφαλος Continental Simos19.7 που είναι ό,τι πιο καινούργιο υπάρχει στην αυτοκίνηση και τη διαχείριση 4κύλινδρων συστημάτων σήμερα. Το αυτόματο κιβώτιο είναι τόσο νέο που δεν υπάρχει ακόμα λύση για τον αναπρογραμματισμό του κι έτσι η αναβάθμιση κινητήρα πρέπει να είναι συμβατή και να φροντίσει να μην το ανησυχήσει ξεπερνώντας τα όρια ροπής που του αρέσουν.

Εστιάσαμε της βελτίωση σε δύο κομμάτια:

  1. Την επιμέλεια της αναβάθμισης της εξάτμισης, που έκαναν οι αγαπημένοι μας GPExhaust και
  2. τη βελτίωση του λογισμικού, που έγινε στις εγκαταστάσεις μας.

Η εξάτμιση

Εγκαταστάθηκε αναβαθμισμένο σύστημα με βελτιωμένη διάμετρο από την τουρμπίνα και πίσω, με κεραμικούς καταλύτες, καζάνια ελεύθερης ροής και δευτερεύοντα κλαπέτα bypass για έξτρα ήχο που ενεργοποιούνται με ξεχωριστό χειριστήριο από τον οδηγό. Η επιλογή αυτή κρατάει το αυτοκίνητο ήσυχο σαν το εργοστασιακό όσο τα κλαπέτα παραμένουν κλειστά.

Με την αναβάθμιση της εξάτμισης ο ήχος βελτιώθηκε και η απόδοση σημαντικά, ταυτόχρονα το αυτοκίνητο παρέμεινε απόλυτα συμβατό με τις εκπομπές και τον ελέγχο καυσαερίων στη χώρα μας. Όπως θα δείτε στη συγκριτική δυναμομέτρηση που κάναμε όσο το λογισμικό ήταν εργοστασιακό, το κέρδος ήταν περίπου 10 άλογα με σημαντική διαφορά ειδικά στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Από τους 261 ίππους φτάσαμε στους 272 ίππους και η καινούργια εξάτμιση φαίνεται να συντονίζει σημαντικά τη ροή, ιδιαίτερα κοντά στις 5000RPM. Κάτι που φαίνεται ακόμα πιο έντονα με το πρόγραμμα. Η εξάτμιση είναι απόλυτα συμβατή ακόμα και με το εργοστασιακό πρόγραμμα και δεν προκαλεί λαμπάκια για χαμηλή απόδοση καταλύτη κλπ.

Το πρόγραμμα

Παρότι οι θερμοκρασίες του καλοκαιριού δε βοηθούν και πολύ τα μέγιστα άλογα πάνω στο δυναμόμετρο εξελίξαμε το λογισμικό #Etuners Stage1 κάνοντας διαδοχικές δοκιμές και αλλαγές. Με κύριο γνώμονα την ασφάλεια στη λειτουργία παρά τις δύσκολες συνθήκες περιβάλλοντος. Παρακολουθώντας προσεκτικά τη συμπεριφορά του κινητήρα κατά τη διάρκεια των πατημάτων. Ξανά και ξανά. Ωστε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή απόδοση με επανάληψη και μέσα στα πλαίσια αξιοπιστίας της τουρμπίνας και του μοτέρ. Η ισχύς από τους 272 ίππους έφτασε στους 303.5 ίππους, με ακόμα +55Nm ροπής.

Ευχαριστούμε πολύ τον ιδιοκτήτη και τους GPExhaust για τη βοήθεια και την εμπιστοσύνη τους για την ολοκλήρωση του project!

#audia5f5 #audiA5F5MHEV #audiquattro #audituning