Citroen C5 Aircross 1.6T Puretech 180 EAT8
Μπορεί να έχετε παρατηρήσει ότι ευνοούμε ελαφρώς τα γαλλικά αυτοκίνητα έναντι των υπολοίπων. Τα αγαπάμε λίγο περισσότερο από τα υπόλοιπα για αρκετούς λόγους. Ένας είναι η φήμη ότι είναι ιδιότροπα με τα ηλεκτρονικά τους συστήματα. Δεύτερος είναι η φήμη για κακή μηχανολογική αξιοπιστία.
Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν μεγάλη πρόοδο την τελευταία 20ετία, έχοντας να ανταγωνιστούν τους γείτονές τους προς τα ανατολικά. Σε μηχανολογικούς όρους, έγιναν δύο απολύτως απαραίτητα βήματα:
1. Ενοποίηση των υποπλαισίων ώστε να ευνοηθεί η παραγωγή και η συντονισμένη εξέλιξή τους.
2. Εξέλιξη και χρήση συγκεκριμένων τύπων κινητήρων για ολόκληρο το στόλο, που βασίζονται σε δοκιμασμένα και επιτυχημένα blocks.
Το Citroën C5 Aircross είναι ένα SUV που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2018 στο Παρίσι. Βάση του είναι η πλατφόρμα EMP2 – (Efficient Modular Platform). Το υποπλαίσιο είναι κοινό με το νεο Peugeot 3008, το Opel Grandland X και το Citroen DS7 Crossback.
Κινητήρας του είναι ο 1.6 PureTech 180 με κωδικό EP6FADTXD. Το συγκεκριμένο μπλοκ κυκλοφορεί σε εκδόσεις με 181 ίππους και με 223 ίππους.
Αν σας ακούγεται παράξενη η ονομασία, να σας βοηθήσουμε να ξεπεράσετε τους τίτλους που έδωσε επιμελώς το τμήμα marketing της Citroen/Peugeot: Είναι ο αγαπημένος μας 1.6 THP με κεφαλή τεχνολογίας valvetronic από την BMW. Η ίδια καρδια με τον THP200, THP265 ή Ν18 (για τους μινόφιλους). Του έχουν βάλει φίλτρο μικροσωματιδίων βενζίνης στην εξάτμιση (GPF), ηλεκτρονικό wastegate κι έχουν ανεβάσει τη θερμοκρασία νερού στους 100+ βαθμούς κελσίου και εγκέφαλο Bosch MG1 για να μπορεί να συμμορφώνεται με εκπομπές ρύπων Euro6.2 . Δεν θα βρείτε τέτοιους κινητήρες στην BMW/Mini γιατί ακολούθησαν το δρόμο των δικών τους, σειράς Β (Β38/Β48/Β58). Είναι πλέον αποκλειστικά για γαλλική χρήση.
Μαζί του έρχεται για πρώτη φορά το καταπληκτικό αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8. Αν σας άρεσαν τα DSG, δοκιμάστε το. Είναι εντελώς διαφορετικό και πολύ καλύτερο.
Ο ιδιοκτήτης του πανέμορφού μαύρου C5 Aircross μας το εμπιστεύθηκε γιατί ήθελε λίγη ακόμα δύναμη. Όντας συνηθισμένος σε πολύ γρηγορότερα και ακριβότερα αυτοκίνητα, έτυχε να κολλήσει με το συγκεκριμένο γιατί του αρέσει πολύ – όχι άδικα όπως μάθαμε αργότερα.
Με τη βοήθεια του προγράμματος #Etuners 1ου σταδίου που εξελίξαμε, η ισχύς ανέβηκε στους 218 ίππους από τους 181 που μετρήθηκε εργοστασιακό στο δυναμόμετρό μας. Η ροπή κρατήθηκε σε λογικά επίπεδα για να συνεχίσει να λειτουργεί σωστά και απροβλημάτιστα το αυτόματο κιβώτιο.
Παρότι δε μπορούμε να σας γράψουμε πολλά πράγματα για το πως πηγαίνει στο δρόμο, μπορούμε να σας γράψουμε πως όταν ήρθε η ώρα να το παραδόσουμε, ρωτήσαμε τον ιδιοκτήτη αν θα μας το πούλαγε. Δεν είναι κάτι που συνηθίζουμε να κάνουμε με τα αυτοκίνητα που βελτιώνουμε. Τούτο θα το αγοράζαμε χωρίς δεύτερη σκέψη.
Ο τρίτος λόγος που μας αρέσουν τα γαλλικά αυτοκίνητα είναι η ευχαρίστηση που σου δίνουν συνολικά όταν τα οδηγείς. Το συγκεκριμένο, πρέπει να το δοκιμάσετε γιατί είναι καταπληκτικό. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον ιδιοκτήτη για την εμπιστοσύνη και την υπομονή του. Τώρα πρέπει να βρούμε δικαιολογία για να το ξαναοδηγήσουμε.