Out of the many colours we have seen 208 in, white is probably the most beautiful and rarest ones.
The car was produced in 2017 and has the latest THP engine version: EP6-FDTX with 208 hp stock. It came to us with upgraded exhaust and an unusual cold air intake kit. Unusual because it is rare to see such a setup, because the airflow sensor gets strange readings in THP200 and THP208 engines from that pipe geometry.
With the factory map, upgraded hardware and 98-octane gasoline it made 211.1 hp on our dyno. The power delivery in the mid rpm was a bit strange but justified from the upgraded hardware.
Our white French asked for a little more affection and love, so after spending many hours on the dyno, we saw it again a few days later to finish the remap. Fortunately, the result proved to be excellent. 242 hp, never seen before at this stage. It left the owner with a big smile after driving the car. As with all 208 GTi, here too we have heat soaking of the factory intercooler at high revs, so the power delivery becomes bad as the intercooler core heat soaks.
Big thanks to the owner who patiently awaited for us to do our job properly.
Upgrade specifications
- 98RON
- Cold air intake kit
- Upgraded full exhaust with a 200CPI sports cat
- Etuners Stage2 ECU Remap, on Bosch MEDV17.4.4, for EP6-FDTX
Performance results
- Maximum flywheel power: 242.3hp (measured stock 211.1hp), gains 31hp
- Maximum torque: 307 ft*lbs (measured stock 244ft*lbs), gains 63ft*lbs
Original article, posted in Greek:
Peugeot 208 GTI 1.6T THP208 Euro6 / MY2017
Έχουμε δει το 208 σε πολλά χρώματα. Το λευκό του ταιριάζει πολύ και μάλλον είναι το σπανιότερο ανάμεσα στα GTi.
Το αυτοκίνητο έχει τη τελευταία έκδοση του κινητήρα THP: EP6-FDTX με 208 ίππους εργοστασιακά. Ήρθε σε εμάς με αναβαθμισμένη εξάτμιση και ένα λίγο ασυνήθιστο κιτ εισαγωγής κρύου αέρα.
Με το εργοστασιακό πρόγραμμα, τα αναβαθμισμένα περιφερειακά και βενζίνη 98οκτανίων μετρήθηκε 211 ίππους. Η συμπεριφορά του στις μεσαίες ήταν λίγο παράξενη αλλά δικαιολογείται αν αναλογιστεί κανείς ότι έχει εξάτμιση και δεν υπάρχει πλεον το εργοστασιακό φιλτροκούτι.
Η λευκή μας Γαλλίδα ζήτησε λίγο περισσότερη στοργή και αγάπη, με αποτέλεσμα αφού αφιερώσαμε πολλές ώρες στο δυναμόμετρο, να την ξαναδούμε λίγες μέρες μετά για να ολοκληρώσουμε τον προγραμματισμό. Ευτυχώς το αποτέλεσμα μας δικαίωσε (242 άλογα δεν έχουμε ξαναδεί από τέτοιο στάδιο) και άφησε τον ιδιοκτήτη με ένα μεγάλο χαμόγελο, αφού την οδήγησε. Όπως σε όλα τα 208 GTi, έτσι κι εδώ έχουμε υπερθέρμανση του εργοστασιακού intercooler στις υψηλές στροφές, με αποτέλεσμα η ισχύς να μη μπορεί να μείνει σταθερή. Εις το επανειδείν λοιπόν!
Ένα θερμό ευχαριστώ στον ιδιοκτήτη που με υπομονή μας περίμενε μέχρι να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας.