Voge 300DS MY2023 – Stage1

 

Να ρίξουμε μαζί μια ματιά σε ένα project που δουλεύουμε εδώ και καιρό; Πριν εξηγήσω γιατί πρώτα φτιάξαμε μια πολύ ακριβή ηχομονωμένη και fire-proof εγκατάσταση δυναμομέτρου για αυτοκίνητα και μετά μετράμε μηχανάκια πάνω της, πρέπει να ξέρετε ότι δε χάσαμε τα λογικά μας. Είμαστε κρυφοί λάτρεις των δύο τροχών, λίγο περισσότερο των ασιατικών από ό,τι όλων των άλλων. Και των τριών τροχών και του ενός τροχού δηλαδή, διακρίσεις δεν κάνουμε αλλά δεν μας κάθονται. Οι δύο μας, γιατί ο τρίτος ήταν φανατικός αλλά πλέον χαρούμενος που επέζησε τη μοτοκίνηση. Χωρίς την ηχομόνωση, θα αποκτουσαμε καλούς γείτονες από την Παλλήνη μέχρι το Λαύριο, που κοιτάζει η εξάτμιση, σε κάθε πάτημα.

Η ζωή με το σκούτερ ήταν σκληρή. Κάθε λακούβα και καημός, κάθε καημός και βόγκος το βράδυ στο κρεβάτι. Πόσο να αντέξει η πλάτη. Λες και ο πίσω τροχός ήταν συνδεδεμένος με τη βάση της σπονδυλικής στήλης. Η κατάσταση έπρεπε κάπως να αλλάξει: είτε οι ελληνικοί δρόμοι έπρεπε να σταματήσουν να έχουν λακούβες ή να αλλάξει μηχανάκι. Παρά την μεγάλη εμπιστοσύνη στην ικανότητα της ελληνικής Πολιτείας να βελτιώσει το οδικό δίκτυο και να προσφέρει απόλυτα επίπεδους δρόμους χωρίς τρύπες, τελικά το σκουτερ αντικαταστάθηκε με κάτι πολύ πιο άνετο: Voge 300DS. Adventure tourer γιατί σίγουρα όταν δεν πονάει ο πισινός γίνεσαι και πιο περιπετειώδης.

Και τί δεν είχε: Ανετη θέση οδήγησης, πολύ καλύτερες αναρτήσεις, πολύ πλούσιο εξοπλισμό από τον κατασκευαστή, πολύ καλή τιμή και κινητήρα που ταίριαζε ακριβώς σε αυτό που χρειαζοταν.

Wait wat wait, μισό λεπτό. Από πότε η Voge, δηλαδή η Loncin, έχει μονοπίστονους κινητήρες 292cc της προκοπής και Euro5; Εδώ και πολλά χρόνια! Οι ίδιοι τους εξελίσσουν, για αυτό και η BMW έχει κάνει την Loncin στρατηγικό συνεργάτη. Εκτός από δίκυκλα μπαίνουν και σε ότι άλλου είδους όχημα παράγει.

Ωρα να τη δοκιμάσουμε. Για τις ανάγκες της βελτίωσης το δυναμόμετρό μας εξοπλίστηκε με την ειδική βάση για motorbikes που μας επιτρέπει να δένονται σωστά μηχανάκια πάνω του και να δένονται με ασφάλεια. Ο μπροστινός τροχός παγιδεύεται όρθιος και δένεται με ιμάντα, ταυτόχρονα με τη πρόσδεση του πίσω ψαλιδιού και του πλαισίου ώστε να έχουμε απόλυτη ακινητοποίηση όσο ο τροχός επιταχύνει πάνω στο ράουλο.

Με το εργοστασιακό πρόγραμμα και αναβαθμισμένο φίλτρο αέρα η 300DS απέδωσε 24.4whp με 27.1Nm. Εξελίξαμε το πρόγραμμα 1ου σταδίου για τον εργοστασιακό εγκέφαλο της, καταγράφοντας προσεκτικά όλες τις παραμέτρους λειτουργίας μέσω OBD και με τον πολυαγαπημένο μας αναλυτή καυσαερίων καρφωμένο μέσα στην εξάτμιση. Θα δείτε τη σέλα να λείπει στις περισσότερες φωτογραφίες γιατί εκεί βρίσκεται η διαγνωστική θύρα της. Η απόδοση μετά τον προγραμματισμό έφτασε τους 26.3whp με 28.4Nm. Κέρδισε 2whp και 1.4Nm ροπής.

Ευχαριστούμε πολύ τον ιδιοκτήτη και του ευχόμαστε μακρυά από σκούτερ!