VW Golf 7 1.4TSI CPTA - Etuners Stage3 IS20 turbo kit dyno results tune remap

VW Golf 7 1.4TSI 140hp CPTA – Stage3 IS20 turbo kit 98RON

Very few tuning experiments have been done to the 1.4TSI Gen3 engines, specially with modified turbocharger hardware. There are no tested hybrid turbo options in the market.
Why not try a turbo out of a Golf 7 GTI?
Thanks to our hard working business partners in Russia, who have mastered the hardware setup, two options are available as an upgrade recipe: IS12 and IS20 turbos, out of 1.8TSI Gen3 and 2.0TSI Gen3 engines respectively. The latter being the most powerful.

Producing a very impressive 272bhp at 21psi, the IHI IS20 is definitely making this engine behave as if it was of much larger capacity. Added an ignition-cut rev limiter and crackles, to make this even cheesier.
And because the owner wants to drive it daily at lower boost, the Normal mode behaves slightly less aggressively at 19psi.

VW Golf 7 1.4TSI CPTA - Etuners Stage3 IS20 turbo kit dyno results tune remap

Upgrade specifications

  • 98RON fuel
  • CPTA engine, 1.4TSI 140hp with Cylinder on Demand technology
  • IHI IS20 turbo, out of a VW Golf 7 GTI. Modified to fit.
  • Front mount intercooler
  • Upgraded full exhaust
  • #Etuners custom Stage3 ECU remap for IS20 turbo kit
  • Manual gearbox

VW Golf 7 1.4TSI CPTA - Etuners Stage3 IS20 turbo kit dyno results tune remap

Remap features

  • Map switching via the car’s mode selection menu, with Normal mode for daily driving and Sport mode being the more aggressive selection for racing
  • Ignition retard rev limiter
  • Crackles

Performance results

  • Maximum engine power: 272bhp in Sport mode, 264bhp in Normal mode.
  • Maximum engine torque: 285 ft*lbs in Sport mode, 277 ft*lbs in Normal mode

VW Golf 7 1.4TSI CPTA - Etuners Stage3 IS20 turbo kit dyno results tune remap

 

Original article in Greek

VW Golf 7 1.4TSI 140hp – Stage3 IS20 turbo kit 98RON ->270bhp

Πριν περίπου ένα χρόνο, με βαριά καρδιά ο Λευτέρης άκουγε ένα γνωστό του βελτιωτή να λέει ότι δυστυχώς ο κινητήρας CPTA του VW Golf 7 1.4TSI 140hp δεν βελτιώνεται και τόσο γιατί ξέρουμε λίγα πράγματα για αυτόν.

Ξεκινώντας από το γεγονός ότι έχει την τουρμπίνα προς τον καθρέπτη του μοτέρ αντί για το ψυγείο, την τεχνολογία Cylinder On Demand, το τούρμπο με την ηλεκτρονική wastegate κι ένα σωρό άλλα πράγματα που ακούγονται πολύ φοβιστικά.

Για καλή μας τύχη, διάβασε μία από τις ιστορίες μας. Ήταν λέει ένα Polo στη μακρινή Ρωσσία που έβαλε την τουρμπίνα IS20, από το Golf 7 GTI. Και έβγαλε ένα τόνο ροπής και χιλιάδες άλογα.

Φαίνεται ότι τις επόμενες ημέρες έχασε τον ύπνο του γιατί άρχισε να το συζητάει με τους φίλους του. Δεν πέρασε πολύς καιρός και μας πήρε τηλέφωνο. Τον διαβεβαιώσαμε ότι δεν είναι παραμύθι, τα αυτοκίνητα είναι υπαρκτά και η ισχύς που φτάνουν πολύ μεγάλη.

Έχοντας ήδη εξάτμιση και κιτ εισαγωγής, ξεκίνησε την αναβάθμιση σε IS20. Η αλήθεια είναι ότι χρειάζονται αρκετά βήματα για να γίνει η αναβάθμιση. Αλλά ο κινητήρας παραμένει εργοστασιακός, τόσο σε λειτουργία όσο και κατά τα άλλα. Μόλις τα μηχανολογικά του ήταν έτοιμα (πως και γιατί δεν τολμήσαμε να ρωτήσουμε) και ήρθε για προγραμματισμό. Δεν περίμενε βέβαια ότι θα τελειώνε μέσα σε μισή ώρα, αλλά έτσι έγινε.

Ο κινητήρας απέδωσε 272 ίππους με μπόλικη ροπή.
Μερικά από τα έξτρα που εγκαταστήσαμε:
– Map switching. Δύο προγράμματα που επιλέγονται μέσα από τα mode του αυτοκινήτου.
* Sport/Dynamic για 272 στη μεγάλη πίεση.
* Normal/Comfort, Για καθημερινή χρήση, που το χρειάζεται, η ισχύς περιορίζεται στους 264 με περίπου 0.1bar λιγότερης πίεσης και αντίστοιχα χαμηλότερη ροπή.
– Noliftshift / κόφτης ανάφλεξης
– Crackles σε Sport mode.

Ευχαριστούμε πολύ για την εμπιστοσύνη! Ευχόμαστε πολλές και απροβλημάτιστες βόλτες.